לפני הכל, גילוי נאות. אני לא רופא ולא טכנאי רפואי. מה שאני יודע לעשות זה לכתוב. לכתוב כתבות בעלות ערך ועניין ציבורי, בנושאי רפואה והשוואות מחירים. הפעם אשתף אתכם בהתרשמות שלי מנושא העלויות של עלות בדיקת MRI פרטית. אספר לכם על מה שגיליתי לגבי מחירי הבדיקה, מי צריך MRI פרטי וגם כמה תובנות לגבי יתרונות הבדיקה הפרטית.

לא כל כך קל לקבל תשובות

קודם כל, חשוב לי לשתף אתכם שבחלק מהמרכזים הרפואיים ומכוני הבדיקות, לא ששו לשתף פעולה כאשר סיפרתי שאני מכין כתבה עיתונאית בנושא. למרות שבסופו של דבר גילית מהי עלות בדיקת MRI פרטית בישראל, יש כאלה שמעדיפים שפחות תשמעו על כך. יש כאלה שיעדיפו לספר לכם על המחיר, רק כאשר אתם מרגישים שאתם כבר חייבים לבצע את הבדיקה הזאת ללא דיחוי. מכיוון שגם בהוצאות על רפואה מותר, אפשר וכדאי לחסוך, שאלת המחיר רלוונטית תמיד. איש אינו יכול לדעת איזו בדיקה יצטרך לעשות מחר. ומכיוון ש-MRI הינו מכשיר בעל יכולת סריקה מרשימה של אברי הגוף (לרבות מוח, כלי דם, ריאות וכדומה), השימוש בו הולך וגדל.

עלות בדיקת MRI פרטית: הביטוח המשלים לא כל כך רלוונטי

אם יש לכם ביטוח פרטי, למשל כללית מושלם, מגן זהב וכיוצא באלה, זה לא רלוונטי כאשר על הפרק עולה MRI פרטי מחיר. בדיקת MRI מגיעה לציבור הרחב בחינם, למי שעומד בקריטריונים מסוימים. אבל, גם אם אתם זכאים לבדיקה בחינם, יש קץ'. אתם עשויים לגלות כי התור הקרוב הוא למעשה די רחוק. אפילו בעוד שבועות. זאת ועוד, אתם עשויים לגלות כי בבדיקה שאיננה פרטית, פענוח התוצאות יתקבל רק לאחר שבוע או אפילו שבועיים. בבדיקה פרטית, עוד לפני שניגע בנושא העלות, אספר לכם שהתוצאה מתקבלת במהירות. גם את התור לבדיקה שלכם קובעים ללא דיחוי.

עלות בדיקת MRI פרטית בישראל

לאחר שהצלחתי לקבל תשובות מכמה מרכזים רפואיים בארץ, גיליתי את המצב הבא. עלות הבדיקה הבסיסית מתחילה בכ-1500 ₪ ומגיעה גם ל-2000 ₪ ואפילו יותר. כאשר שאלנו כיצד נקבע המחיר, גילינו שלא מדובר אך ורק בעניין של היצע וביקוש. דבר זה משפיע, כמובן אך חשוב גם סוג הבדיקה. ולא מדובר על טכניקת התהודה המגנטית אלא על מספר האזורים שאותם סורקים. ככל שנדרשת בדיקה יותר מקיפה, כך העלות גבוהה יותר. יתכן שיש משמעות גם לאופי הרזולוציה הנדרשת. שכן חשוב לדעת שניתן לבצע סריקה ברזולוציה משתנה ולקבל תוצאות עד רמת האיבר, כלי הדם ואפילו חלוקת ההדמיה ל"פרוסות" (למשל של מבנה המוח).

מה התועלת של בדיקה פרטית

בסיכומו של דבר, למרות שבדיקה של MRI באופן פרטי עולה כסף, ואפילו לא מעט, יש בה כמה תועלות.

  1. ללא בירוקרטיה – לא צריך להתאמץ ולהשיג הפניה (טופס 17). אין צורך להתווכח עם הרופא, אם הוא סבור כי בדיקת CT מספקת (למרות שיש בה יותר קרינה).
  2. זמינות – אפשר לבחור את המרכז הרפואי שאליו נוח לכם להגיע ולבצע את הבדיקה כמעט מידית.
  3. ללא תור – לא צריכים לחכות עד שיתפנה תאריך לביצוע הבדיקה בסל הבריאות.
  4. גם פיענוח התוצאות מהיר מאוד, ויכול לחסוך כ-10 ימים ואפילו יותר. עבור מטופלים דאגנים, יש לכך משמעות רבה. גם לאיתור מחלה יותר מוקדם יש, כמובן, תועלת מרובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *