חוות דעת שנייה בבדיקה רפואית

בדיקות הדמיה מבוצעות באלפים כל יום ומתבצעות במכון הדימות (MRI, CT וכו’). הפענוח ע”פ רוב מתבצע על  ידי רופא מומחה ברנטגן כללי ולא ע”י רופא מומחה. כיום, במקצוע הדימות קיימים תת מקצועות (התמחויות) רבים.

תת התמחות לרוב כוללת שנה עד שנתיים בחו”ל באחד מבתי החולים המובילים בארצות הברית, קנדה או אירופה. דוגמה לתת מקצועות (התמחויות)- נוירורדיולוגיה (הדמיה של המוח ועמוד השדרה), מערכת השלד, הדמיה של השד, עוברים וכו’. בכל מקרה של בדיקת MRI חוות דעת שנייה של רדיולוג שעבר התמחויות רלוונטיות משדרגת במידה ניכרת את האבחון ומבטיחה טיפול מתאים במידת הצורך.

חוות דעת שנייה לבדיקות CT ו-MRI

חוות דעת שנייה יכולה להציל חיים, ובמיוחד אם מדובר באיברים רגישים, במחלות לב, ראש, מוחח, עמוד שדרה, וכן במחלות ורפואת עיניים, בטן, ונוספים.. לא ניתן להמעיט בחשיבותה של חוות דעת נוספת, כבר קרו מאות ואלפי מקרים בהם ניצלו חיים של אנשים בזכות בדיקות רפואיות אלה.  הינה הפענוח הרגיל של רדיולוג מומחה כללי אינו בהכרח רע, אך לעיתים כולל התייחסות פחות ממוקדת (Problem oriented), לכן כשנבדק מבצע בדיקה למוח רצוי לקבל חוות דעת של רדיולוג, המתמחה בהדמיה של המוח.

ההתייחסות לבדיקה תהיה שונה, ולרוב היא תתבצע גם לאחר שיחה עם הנבדק כדי לקבל את מלוא הפרטים הקליניים. בהקשר זה חשוב להבין שלעתים קרובות ההזמנה לבדיקת ההדמיה כוללת מידע חסר או אפילו מידע לא מדויק. השיחה של ד”ר הופמן עם הנבדק עוזרת להבהיר מה בדיוק הבעיה, ובעקבות כך הפענוח או חוות הדעת יהיו הרבה יותר מדויקים.

תשובות מדויקות לחלוטין – ומהירות

כאמור ברוב המכונים התשובות אינן של מומחים בתת המקצוע, אלא רדיולוגים כלליים. בנוסף, לאחר בדיקת MRI חוות דעת שנייה היא גם מהירה יותר, וזהו כמובן עוד יתרון משמעותי.

זמן פענוח של הבדיקה ומתן תשובה באמצעות קופ”ח/בי”ח נע בין שבוע לשבועיים בממוצע. דרכנו – לאחר העלאת ההדמיה באתר – חוות הדעת תהיה מוכנה תוך 24 שעות. לאחר הפענוח תהיה שיחה עם הנבדק אישית או טלפונית, בהתאם למקרה.

לקיצור פרק הזמן ישנה חשיבות עצומה: מרגע היציאה מהמכון שבו התבצעה הבדיקה, ולמעשה עוד קודם לכן, כשהתגלה הצורך בדימות מתקדם, ועד לקבלת התשובות, ברוב המקרים מדובר על תקופה שמתאפיינת במתח רב עקב אי הוודאות. חוות דעת מקצועית ומפורטת תוך 24 שעות חוסכת את כל המתח המיותר והקושי הנפשי שמתלווה אליו.

כמו כן במידה ונדרש טיפול, הנבדקים מקבלים אותו ללא עיכובים מיותרים, דבר שמשפר את סיכויי ההחלמה.

המשך טיפול אחרי חוות דעת ראשונה

לאחר גילוי בעיה על ידי המפענח הראשון, נדרש המשך בירור או טיפול.

זוג עיניים נוסף, ובפרט מנוסה מאוד ומקצועי להפליא, עוזר להבהיר את הממצאים, ולעתים גם משנה את ההתייחסות (קראו כאן על חשיבות הפענוח הרפואי).

לאור הניסיון וההיכרות בתחום אמליץ על המשך טיפול ולאיזה רופא מומחה כדאי לפנות. זהו מידע יקר ערך עד מאוד שמוביל לטיפול אופטימלי, וגם לכך כמובן תרומה עצומה להגדלת סיכויי ההחלמה וההתמודדות המוצלחת עם המצוקה הרפואית.

מימון חוות הדעת הנוספת

כשמבקשים לקבל אחרי בדיקת MRI חוות דעת שנייה, לעתים קרובות התשלום עבורה מכוסה, בצורה חלקית או מלאה, על ידי הביטוחים המשלימים של קופות החולים או הביטוחים הפרטיים. ניתן לברר זאת מול הקופה בה אתם חברים ועם סוכן הביטוח שלכם.

ת שמייצרת תמונות מפורטות ומדויקות של איברי הפנים, ומבוססת על צילומי רנטגן רבים. קרני הרנטגן עוברות דרך רקות הגוף השונות, הן בולעות את הקרינה ומחזירות קרינה באופן שווה. החיישנים שממוקמים מסביב לגופו של המטופל קולטים את הקרינה, ומעבדים אותה לתמונות מפורטות של האיברים.

בדיקת אם.אר.איי (Magnetic Resonance Imaging) הינה סריקה של האיברים הפנימיים בגוף, הבדיקה היא לא פולשנית, ונעשית באמצעות תהודה מגנטית. בבדיקה נעשה שימוש בשדה מגנטי ובגלי רדיו חזקים, ומתקבלות תמונות ברורות של האיברים וכלי הדם.

ישנם בשוק לא מעט המציעים שירותי פענוח בדיקות CT   ו פענוח בדיקת MRI, חשוב לוודא שהפענוח נעשה בצורה מקצועית וללא רבב, ובמהירות האפשרית. ניתן לעשות בדיקות MRI בצורה פרטית או על ידי הפנייה מבתי חולים. בדיקת סיטי היא בדרך כלל לוקחת כחצי שעה, בעוד שבדיקת אם אר איי לוקחת בדרך כלל כ 45 דקות.

חברת CT & MRI  RESULTS עובדת עם הרופאים הטובים ביותר בישראל, ונותנת פתרונות מידיים ללקוחות הן מבחינת מידע, והן מבחינת השגת תורים מיידים. למידע נוסף ולייעוץ ללא עלות, תוכלו להשאיר פרטים ליצירת קשר, ונחזור אליכם בהקדם.