מהי בדיקת MRI

חברת CT & MRI  RESULTS עובדת עם הרופאים הטובים ביותר בישראל, ונותנת פתרונות מידיים ללקוחות הן מבחינת מידע, והן מבחינת השגת תורים מיידים. למידע נוסף ולייעוץ ללא עלות, תוכלו להשאיר פרטים ליצירת קשר, ונחזור אליכם בהקדם.

אודות בדיקות MRI

MRI (ראשי תיבות של Magnetic Resonance Imaging) נחשבת לבדיקה המתקדמת ביותר והמדויקת ביותר שקיימת כיום. בדיקת MRI מאפשרת לקבל תמונת מצב מפורטת להפליא ומדויקת לחלוטין של איברים פנימיים שונים, וזאת באופן לא פולשני ועל סמך שילוב בין קרני רדיו לבין שדה מגנטי ומבלי שהנבדקים יהיו חשופים לקרינה מסוכנת (כך שזהו אמצעי הדימות המומלץ עבור ילדים ונשים בהריון).

בדיקות MRI מתבצעות עבור מגוון רחב של מצבים רפואיים, ובהם חשד לפריצת דיסק, חשד לפגיעה או מחלב באחד מאיברי הבטן ובפרט הלבלב, המעי הגס, הכליות והכבד, לקראת ניתוח אורתופדי, כשישנו חשד לסרטן מסוגים שונים או כדי להעריך התפתחות מחלת סרטן שכבר אובחנה, כדי לאבחן במדויק את מצבו של המוח ובפרט אם ישנו חשד לגידול או לאי תקינות כלי דם ועוד.

בדיקת MRI מתבצעת בתוך מכשיר MRI – המכשיר הינו חלל סגור (לא אטום) והנבדקים שוכבים על מיטה בזמן שהמכשיר סורק את האיברים הפנימיים שנדרשת לגביהם תמונת מצב. לאורך כל מהלך הבדיקה הנבדקים נמצאים בקשר רציף עם איש המקצוע שמפעיל את ה-MRI, ועבור החוששים מפני שהות במקומות סגורים או שחשים לחץ מכל סיבה אחרת ניתן להשתמש באמצעי הרגעה.

בדיקות MRI נמשכות בין 30 דקות לשעה, בהתאם להיקף הסריקה הנדרשת. חשוב מאוד להקפיד על שכיבה ללא תזוזה, וברגעים מסוימים גם לעצור את הנשימה, וזאת כדי להבטיח תוצאות מדויקות. לאחר תום הבדיקה ניתן לחזור מידית לשגרה (אלא אם כן נעשה שימוש באמצעי הרגעה וטשטוש). פענוח MRI הוא מיומנות מיוחדת, ועל כן חשוב לוודא שהמלאכה הרגישה הופקדה בידיים מקצועיות ומנוסות במיוחד.

במצבים רפואיים מגוונים, עשוי הרופא להמליץ על ביצוע בדיקת MRI. בדיקה זו, בלועזית Magnetic Resonance Imaging הינה למעשה הדמיה (טכנולוגיה שונה לעומת CT או רנטגן). כלומר, באמצעות מכשור מתקדם וטכנולוגיה מגנטית, ניתן להפיק מעין צילום של איברי מטרה שונים. במהלך ההדמיה ניתן להגדיר רזולוציה מבוקשת ואף להגדיר אפשרות לצפייה בתוככי האיברים השונים עד לרמת כלי דם. במידת הצורך, ניתן ליצור דיוק משופר באמצעות חומר המוזרק למטופל. החומר הזה, אשר נכנס לזרם הדם, יוצר הדמיה ברזולוציה מאוד טובה.

מה בדיוק ניתן לראות באמצעות בדיקות MRI

ביצוע הבדיקה נעשה במצב שכיבה. הנבדק, כשהוא שכוב על מיטה ייעודית, מוסע לאחור, לתוך מתקן הבדיקה. מקיף אותו כעת מגנט שיוצר את השדה שמפיק את ההדמיה. מטבע הדברים, עולה השאלה אילו אזורים, מערכות ואיברים ניתן לבחון בעזרת בדיקת MRI. התשובה – הרבה מאוד איברים ומערכות, עם דגש על רקמות רקות אך במידת הצורך, גם רקמות קשות ועצמות. בדיקת התהודה הזאת מאפשר לבדוק מפרקים, עצמות, את עמוד השדרה, את החזה (בדיקות שד), הלב וכלי הדם, מערכת העצבים, הכבד, הכליות, המעיים, מערכת השתן. ניתן לאתר סימנים לכך כי ישנם ליקויים, גידולים, שינויים מבניים. ניתן לאתר פציעות פנימיות, לחץ או חסימות, ניתן לבדוק את מצבו של עובר ברחם אימו, לזהות שינויים במוח, שינויים בזרימת הדם ועוד.

בדיקת MRI, מתי?

משך הבדיקה משתנה, בתאם לסיבת הבדיקה ולאותו אזור שבו רוצים למקד את ההדמיה. בדיקת הדמיה יכולה לארוך כחצי שעה ואף שעה ויותר. הרופא ימליץ על בדיקת MRI משיקולים שונים. בדרך כלל, הסיבה תהיה לאשש או לשלול מצב רפואי או מחלה, על פי דיאגנוזה קיימת. למשל, כאשר ישנם כאבי גב לא מוסברים, אם ישנם כאבי ראש או כאבי בטן שלא אותר מקורם. בדיקה עשויה להידרש לפני פעולה כירורגית, אם יש חשד לחסימת עורקים, אם ישנו חשש לשבץ או פגיעה מוחית, לצורך שלילת קיום גידולים בבטן, בחזה ובאזורים נוספים בגוף.

האם הבדיקה מסוכנת

במהלך הבדיקה, הנבדק שרוי בהכרה מלאה, הוא לא זקוק להרדמה והבדיקה איננה כואבת. במידה ונעשה שימוש בחומר הדמיה, עשויה להיות תגובה מקומית לאותו החומר, כגון פריחה או בחילה. בזמן הבדיקה יש צורך לשכב ללא תזוזה ועבור אנשים הסובלים מקלאוסטרופוביה, אפשרי שימוש בחומר מטשטש (לא מרדים). ישנם מטופלים אשר מעלים את החשש כי בדיקות MRI הינן מסוכנות. על פי כל המחקרים העדכניים, הבדיקה הזאת איננה כרוכה בתופעות לוואי ולא קיימים סיכונים מכיוון שלא מופקת קרינה מסוכנת (אין קרינה מייננת). במקרים נדירים, תתרחש תגובה חריפה לחומר הניגוד שהוזרק לצורך ביצוע הבדיקה. במידת הצורך יש להיוועץ ברופא.

משמעות התוצאות ופיענוח הבדיקה

לאחר ההדמיה מתקבלים למעשה צילומים של איברי המטרה, על פי הפירוט הנדרש. בצילומים ניתן לראות את האותות ששלחה מכונת ההדמיה, כפי שהוחזרו מהאיבר הנבדק. במסירת התוצאות לנבדק, יתקבל מידע האם איברי המטרה תקינים או אם ישנם סימנים המצריכים בדיקה נוספת. לעיתים תידרש הדמיה חוזרת, בחלוף פרק זמן לצורך השוואה בין הבדיקות. הפענוח נעשה תוך התייחסות לממצאים קודמים, לסיכומי הרופא המטפל ותלונות קודמות של המטופל. בהתאם לתוצאות ולאחר הגעת התוצאות לרופא, יוחלט האם יש צורך בבדיקות נוספות, האם יש לשנות את הטיפול הדרוש או להמליץ על טיפול תרופתי, תזונתי, פיזיותרפיה או ניתוח.

Company

  • Pricing
  • Education
  • Refer a Friend
  • Updates
  • Beta

features

  • Design
  • Prototype
  • Collaborate
  • Sketch
  • Photoshop

get started

  • Tutorials
  • Resources
  • Guides
  • Example
  • Docs

צרו קשר

© 2019 ALL RIGHTS RESERVED​​

MADE ❤ WITH SITE IT